Świetlica szkolna pracuje w godzinach 6.30 – 17.00
W świetlicy szkolnej prowadzone są różnorodne zajęcia, rozwijające wszechstronne zainteresowania dzieci.
Dotyczą one najbliższego otoczenia dzieci – rodziny, szkoły, kolegów, obejmują wiadomości o miejscu zamieszkania, ojczyźnie, miejscu Polski w Europie i świecie. Rozwijają zainteresowania przyrodnicze i kulturalne. Uwzględniają, także tematykę dni uroczystych i świątecznych. Na zajęciach omawiane są również zmiany zachodzące w przyrodzie w ciągu roku.
Przeprowadza się również cykl zajęć poświęconych przeciwdziałaniu agresji i przemocy. Maja one na celu kształtowanie postaw asertywnych, zdobywanie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz panowania nad własnymi emocjami.
Prowadzane zajęcia mają różnorodny charakter, zależny od aktualnych zainteresowań, potrzeb dzieci i warunków obiektywnych. Stałymi, codziennymi zajęciami jest pomoc w odrabianiu prac domowych.
Przeprowadzane są następujące zajęcia:
- rozwijające umiejętności manuale (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, itp.);
- ćwiczące umiejętności samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela oraz rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy dla dzieci, bajek ,baśni, opowiadań, wierszy)
- wzbogacające posiadane wiadomości, zaspakajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne);
- kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany temat, formułowania pytań i odpowiedzi;
- kształtujące ekspresję ruchową (zabawy taneczne, zabawy ruchowe przy muzyce);
- zwiększające sprawność fizyczną i koordynację ruchową (gry i zabawy sportowe, ćwiczenia gimnastyczne realizowane w świetlicy, na sali gimnastycznej , na boisku szkolnym i na korytarzu);
kształtujące umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej (wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad zachowania się oraz reguł gier i zabaw, wyrabianie umiejętności nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań .
wdrażanie do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.